Lisatud 03.10.2016

Citroëni uue põlvkonna mahtuniversaal pakub lisaks sõiduautolikult headele sõiduomadustele hulganisti nutikaid ja igapäevaelu oluliselt lihtsustavaid lahendusi.

Möödas on ajad, mil mahtuniversaal tähendas vaid lihtsakoelist kaubiku baasil ehitatud ja inimeste hädapäraseks vedamiseks mõeldud sõidukit. Tänapäeval on pigem oluline ümberseatavus ehk võimalus kasutada sõidukt mitmeks otstarbeks - peaks vaja minema lapsi kooli viia, perereisi ette võtta või ehituspoest materjali tuua, on moodne mahtuniversaal igati omal kohal. 

Oluline on veel ainult, et kaubiku headele omadustele oleks liidetud ka sõiduauto suurimad plussid. Ja siin astubki lavale uus SpaceTourer...

Sõidab kui sõiduauto 

Uus SpaceTourer baseerub samal platvormil, mida on kasutatud ka pisemate Citroëni mahtuniversaalide loomisel. Need omakorda on aga tihedas suguluses Citroëni sõiduautodega ning neid sugulussidemeid pidi SpaceTourer oma karakteristikud ilmselt päriski.

Autosse istununa käib sobiva isteasendi leidmine lihtsalt. Õieti saab SpaceToureri roolis istuda väga mitut pidi, ilma et juhtimisseadmete järgi ulatumine kuidagi keeruliseks osutuks. See muudab pikad reisid SpaceToureri roolis mugavaks, sest ühes asendis ära väsinuna on võimalik proovida mõnd muud. Eriliselt hästi hoolitseb juhi komfordi eest tippmudeli varustusest leitav massaažifunktsioon.

SpaceTourer käivitub nupust ja automaatkäigukasti juhitakse hariliku käigukangi asemel mugava pöördlüliti abil. Esiteks säästetakse nõnda ruumi, teiseks sobitud ümar nupuke SpaceToureri muidu soliidsesse salongi ideaalselt. Ja mis siin salata - pöördlüliti kasutamine on tõepoolest mis tahes kangiga vehkimisest mugavam.

Kitsale parkimiskohale ja sealt välja keerab SpaceTourer välja kui sõiduauto. Manööverdamisel on lisaks heale väljavaatele juhile abiks nii tagurduskaamera ning erinevate sensorite abil ekraanile joonistuv auto pealtvaates kujutispilt.

Linnaliikluses SpaceToureriga seigelda pole mingi vaev. Nähtavus on hea, tänu küllalt kandilisele kerele on auto gabariidid hõlpsasti tunnetatavad. Muuseas, SpaceTourer on saadaval kahes pikkuses: 4606 ja 4956 mm. Teljevahe on neil versioonidel vastavalt 2925 ja 3275 mm. Mida need numbrid aga tegelikkuses iseloomustavad?

Seda, et esiteks asuvad sama pika sõiduautoga võrreldes SpaceToureri rattad lähemal auto nurkadele, see omakorda annab võimaluse vähendada kurvisõidul tekkivaid ebasoovitavaid inertsmomente. Teisiti sõnastatuna ei liputa saba koera, vaid ikka vastupidi.

Tulemuseks on kindel ja tasakaalukas sõit, mis teeb silmad ette nii mõnelegi sõiduautole. Vedrustuse hea töö ühes suurepärase aerodünaamikaga hoiab aga maanteel ära tundlikkuse külgtuule suhtes.

SpaceToureri sugulust pisemate Citroëni mudelitega reedab ka selle hea roolitunnetus. Rool on mõnusalt raske, samas tundlik ja täpne. Samas on kurvis võimalik roolinurka korrigeerida, ilma et see kutsuks vedrustuses esile närvilisi võbelusi. 

Oma isegi kerges sportlikkuses nõuab SpaceTourer juhilt vähe, pakkudes samas ütlemata heal tasemel mugavust.

Suurepärane reisikaaslane

Eraldi kiitust väärib SpaceToureri mürasummutus. Ei harilikul maanteekiirusel ega kiirematel 110 km/h lubatud teelõikudel ei kostu salongi ei üleliigset veere- ega tuulemüra. Ja muuseas pole erilist vahet, kas sõidetakse heatasemelisel maanteel või pinnatud külavaheteel. Reisijad võivad omavahel rahulikult vestelda ning helisüsteem ei pea üleliia valjuks olema keeratud. Seetõttu on sõit maanteel SpaceToureriga justkui puhkus nii juhile kui kaasreisijatele.

Automaatkast toimetab äärmiselt vaoshoitult ning märkamatult, gaasipedaali käik on pikk. Ikka selleks, et sõit SpaceToureris võimalikult mugav oleks. See-eest on diisli tõmme sujuv, kuid võimas isegi täislastis sõites (võimsus sõltuvalt mudelist 95-177 hj). 

Tänapäevaste moodsate diislite pöördemoment (210-400 Nm) on peaaegu täielikult kasutatav juba väga madalatel pööretel, see omakorda lubab tootja andmeil läbi saada keskmise kütusekuluga 5,3-5,7 l/100 km.

Isteasend on SpaceToureris mõistagi kõrge, seega ülevaade liiklusest ja kõigest eespool toimuvast on suurepärane. Auto kõrge vööliin tekitab autos sees istudes teatava turvatunde, ühtlasi on laiadele aknalaudadele nõjatudes mõnus kätel puhata lasta.

Sõltuvalt soovist saab SpaceToureri nii 5-, 7- või 9-istmelisena. Salongi saab komplekteerida kas täielikult üksikistete või 1- ja 2-kohaliste istmepinkide abil. Igal juhul on kõik istmed mitmel moel reguleeritavad, nii et mugava isteasendi leiab igaüks. Samuti ei pea SpaceToureris kurtma ruumipuuduse üle - kolmes reas saavad teineteise taga mugavalt istuda ka kõikse pikemad reisijad. Ruumi jätkub aga lahedalt ka külgsuunas.

Tagareas istujate elu muudavad mõnusaks laes asuvad ventilatsiooniavad, erilise avaruse toob salongi aga klaasist panoraamkatus. Vajadusel saab selle ja küljeaknad katta rulookardinaga.

Elektroonikaseadmeid saab SpaceToureris laadida kas USB või kõrvalistme all peidus oleva 220 V pistikupesa abil. Puhkusereis SpaceToureriga saab aga kokkuvõttes täiesti omaette tähenduse, sest sõit SpaceToureriga ongi puhkus.

Teeb igapäevaelu lihtsaks

Mõistagi on SpaceTourer varustatud automaailma moodsaimate lisadega. Nii saab juht sõidukiiruse ja navigatsioonisüsteemi juhiste kohta infot tuuleklaasi ette kerkivalt head-up-display'lt; ühildades auto nutiseadmega, saab vajalikud nupud kuvada keskkonsoolis asuvale puutetundlikule ekraanile. Valikus on veel eessõitjaga distantsi hoidev kiirushoidik, pimenurgahoiatus- ja rajajälgimissüsteem.

Põnevaim lisa on aga muidugi külguste jalaviibutuse peale avanemise võimalus. Kord kätte sätitud poekotte ei pea seega uste avamiseks maha panema - auto avab juhi lähenemisel uksed, jalaviibutuse peale sõidab külgmine uks lahti ja nupulevajutuse peale tagasi kinni. Distantsilt saab uksi avada-sulgeda ka puldist, juhikohal istudes aga oma kohalt tõusmata.

Lisaks on olemas võimalus avada tagaluugi aken luuki ennast avamata. See aga võimaldab vedada SpaceToureriga ajutiselt väga pikki esemesid, teisalt lubab täispakitud pakiruumist pealmisi asju kitsastes oludes hõlpsasti kätte saada.

Kõrvutades SpaceToureri sõiduautolikke sõiduomadusi eeskujuliku mahtuniversaali praktilisusega, pole ainsatki põhjust, miks peaks üks aktiivne perekond sellest mööda vaatama. SpaceTourer kohe tõesti ümmardab nii juhti kui kaasreisjaid moel, mis aitab muuta igapäevaelu nauditavalt lihtsaks.

Töölaua versioon